Uluslararası Öğrenciler Koordinatörlüğü

İkametgah İzni Hakkında

İKAMET İZNİ BAŞVURUSU
Sevgili NEÜ’lü
İkamet izni ile ilgili kuralları öğrenmek ve bunlara uygun şekilde hareket etmek sizin sorumluluğunuzdadır. İleride ciddi yasal sorunlar yaşamamak veya para cezalarıyla karşılaşmamak için kurallara titizlikle uymanız önemlidir. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda, lütfen Göç İdaresi ile iletişime geçiniz.
  • Uluslararası öğrenciler, Necmettin Erbakan Üniversitesi’ne öğrenci kayıtlarını tamamladıktan sonra, https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden çevrimiçi olarak ‘İkamet İzni Başvuru Formu ’nu doldurup İkamet İzni başvuru işlemlerini başlatmalıdır. Sistemde verilen randevu tarihini beklemeksizin, İkamet İzni Başvuru Formu ve bu form üzerinde belirtilen gerekli belgelerin Konya İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne değil, Necmettin Erbakan Üniversitesi Dış İlişkiler Genel Koordinatörlüğü Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne teslim edilmesi gerekmektedir.
  • Öğrenciler tarafından, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne teslim edilen evraklar, belirli aralıklarla Konya İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne iletilecektir.
  • Öğrenci teslim ettiği belgelerinin Konya İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü tarafından iletilmesinden sonra, eksik bir belge/bilgi bulunması durumunda Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü, Konya İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından bilgilendirilecektir. Bu durumda, Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü, Necmettin Erbakan Üniversitesi e-posta adresiniz veya başvuruda belirttiğiniz telefon numarasından size ulaşarak bilgi verecektir. E-postaların/aramaların günlük takibi ve gönderilen e-postalardaki/aramalardaki bilgilendirmeye göre hareket etmek, öğrencinin sorumluluğundadır.
  • İkamet izniniz ile ilgili bir problem ya da sorunuzun bulunması durumunda, öncelikle 157’yi arayarak doğrudan Göç İdaresi’nden doğru bilgiyi almanız gerekmektedir. Eğer bundan sonrasında da yardıma ihtiyacınız varsa, ofisimiz ile linkte iletilen iletişim kanallarından biriyle bizimle irtibata geçebilirsiniz: [email protected] 
  • Yeni protokol ile birlikte her ne kadar üniversitemiz Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğü’nün İkamet izni sürecine müdahil oluş yoğunluğu artmış olsa da İkamet izni süreciyle ilgili gerekli prosedür, kurallar ve uygulama esaslarının takibi halen öğrenciye aittir. Ayrıca, halen İkamet izni başvurularının değerlendirilmesinde ve sonuçlandırılmasında tek yetkili makam İl Göç İdaresidir.
  • Bu sebeple, belgelerinizi toplamak ve onları Konya İl Göç İdaresi Müdürlüğü’ne teslim etmek dışında, İkamet izni prosedürlerinde üniversitenin hiçbir dahiliyeti, sorumluluğu ve yetkisi söz konusu değildir.
 
GEREKLİ BELGELER/ DOCUMENTS:
 
  1. İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde) / Residence permit registration/application form (wet-signed by the student)
Online başvuru formuna https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz. Formu doldurduktan sonra pdf formatında indiriniz, çıktısını alarak ilk sayfadaki imza alanını imzalayınız.
Necmettin Erbakan Üniversitesindeki eğitiminize başlangıç tarihi olarak, üniversiteye kayıt tarihinizi yazmanız gereklidir. Eğitiminizin bitiş tarihi olarak ise, mezun olacağınız sene Ağustos ayındaki herhangi bir tarihi yazabilirsiniz.
Başvuru formunda, biri üniversitenin diğeri ise kalıcı olarak ikamet ettiğiniz adres olmak üzere iki adres alanı doldurmak zorundasınız.
  1. Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde) / Passport or passport substitute document (in the form of original seen)
Belgelerinizi Uluslararası Öğrenci Koordinatörlüğüne teslim ettikten sonra, “aslı gibidir” mührü Koordinatörlük tarafından yapılacaktır. Lütfen pasaportunuzu ve pasaport fotokopilerinizi yanınızda getirmeyi unutmayınız.
  1. Öğrencilik durumunu gösterir belge /
Document showing student status
  1. 4 adet biometrik fotoğraf/ Arka beyaz fon, boyut 3,5x4,5cm
4 biometric photos
  1. Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası) / Valid health insurance (GHI or private health insurance covering the period of residence permit request) /
Türkiye Burslusu olarak öğrenim gören öğrencilerin ayrıca sağlık sigortası yaptırmasına gerek yoktur.
Uluslararası öğrenciler Türkiye’de kalacakları süre boyunca sigortalı olmak zorundadırlar. İleride herhangi bir problemle karşılaşmamak ve sağlık harcamalarından dolayı borca girmemek için lütfen sağlık sigortası süreçlerinizi çok dikkatli takip ediniz.
Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından sağlanan Genel Sağlık Sigortası (GSS) başvurmaları zorunludur. Dileyen öğrenciler GSM’nin yanında özel sağlık sigortası da yaptırabilirler. 
GSS’ye sahip olmak için kayıt tarihinden (ilk üniversitesi kaydından) sonra 3 ay içinde Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü veya ikamet edilen ilçenin Sosyal Güvenlik Merkezi’ne (SGM) müracaat etmeniz gerekmektedir. 
Kanun gereği, kaydolduktan itibaren 3 ay içinde GSS’ye sahip olmak için başvurmamış öğrenciler, daha sonra bu haktan yararlanamaz. Bu sebeple öğrencilerimizin bu işlemi ihmal etmemeleri önemle rica olunur. Bölüm/program ve öğrenim aşaması (örneğin lisans programından yüksek lisansa geçiş) değişikliği durumunda GSS’ye başvurma hakkına yeniden sahip olursunuz.
  1. Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge /
Document showing the address information where you will stay
 
  • Öğrenci İkamet İzin Başvurularında Bireysel İkamet Alanında Yaşayan Uluslararası Öğrencilerden Talep Edilecek Belgeler
Documents to be Requested from International Students Living in the Individual Residence Area for Student Residence Permit Applications
 
  • İlk Defa Başvuru Yapılıyorsa;
First Time Applicants;
 
  1. Kendi Evinde Kalıyorsa;
  1. If he/she is staying in his/her own home;
 
  1. Tapu Fotokopisi ve Büyükşehir Belediyesinden alınacak Adres Tespit Formu
i)Photocopy of Title Deed and Address Determination Form to be obtained from the Metropolitan Municipality
 
  1. Kira Sözleşmesi ile Kalıyorsa;
b) If staying with a Lease Agreement;
 
  1. Kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
i)   Notarized copy of the lease agreement
  1. Evin Tapu Fotokopisi
ii) Photocopy of Title Deed of the House
 
  1. Üçüncü Bir Kişinin Yanında Kalınıyorsa;
c) If Staying with a Third Person;
 
  1. Yanında kalınan kişinin noter onaylı taahhüdü (Taahhüt veren kişi evli ise eşler birlikte taahhüt vereceklerdir.)
i)    Notarized commitment of the person staying with (If the person giving the commitment is married, spouses will give a commitment together)
  1. Taahhüt veren kişinin yerleşim yeri belgesi
ii) Certificate of domicile of the person making the commitment
  1. Taahhüt veren kişi adına düzenlenmiş güncel tarihli bir fatura.
iii) A current dated invoice issued in the name of the person making the commitment.
 
  • Uzatma ve Geçiş Başvurularında;
  • Extension and Transition Applications;
 
  1.  Yerleşim Yeri Belgesi
i)   Certificate of Residence
  1.  Güncel tarihli bir fatura
ii) A current dated invoice
  1. Kendi adına fatura olmayan öğrencilerin fatura yerine adının kiracı      kısmında yer aldığı noter onaylı kira sözleşmesi
iii) For students who do not have an invoice in their name, a notarized lease agreement with their name in the tenant section instead of an invoice
 
  • Öğrenci İkamet İzin Başvurularında Toplu İkamet Alanında Yaşayan Uluslararası Öğrencilerden Talep Edilecek Belgeler;
- Documents to be Requested from International Students Living in the Collective Residence Area for Student Residence Permit Applications;
 
 
  • İlk Defa Başvuru Yapılıyorsa;
  • First Time Applicants;
 
  1. Devlet yurdunda kalıyor ise;
a) If he/she is staying in a state dormitory;
 
  1. Yurtta kaldığını gösterir imzalı, kaşeli, mühürlü üst yazı
i) Signed, stamped, sealed cover letter indicating that he/she is staying in the dormitory
 
  1. Vakıf/Dernek yurdunda/Misafirhanesinde ikamet ediyorsa;
b) If he/she is a resident of the Foundation/Association dormitory/guesthouse;
  1. O adreste ikamet ettiğine dair imzalı, kaşeli, mühürlü üst yazı ve Derneğin /Vakıfın imzaya yetkili olan müdürün atama/görevlendirme yazısı örneği,
i)   A signed, stamped, sealed cover letter stating that he/she resides at that address and a copy of the appointment/reassignment letter of the manager authorized to sign by the Association/Foundation,
 
  1. Özel bir işletme yurdunda ikamet ediyorsa;
c) Resides in a private enterprise dormitory;
  1. O adreste ikamet ettiğine dair imzalı kaşeli üst yazı.
i)   Signed and stamped cover letter stating that you reside at that address.
  1. Özel şirketin vergi levhası fotokopisi,
ii) Copy of the tax certificate of the private company,
  1. İmzaya yetkili olan kişinin imzasının da yer aldığı noter onaylı imza sirküleri
iii) Notarized signature circular including the signature of the person authorized to sign
  1.  Faaliyet Belgesi.
iv) Certificate of Activity.
 
  • Uzatma ve Geçiş Başvurularında;
  • Extension and Transition Applications;
  1. Yerleşim Yeri Belgesi
i)   Certificate of Settlement
  1. Yurtta kaldığına dair güncel tarihli üst yazı
ii) Current dated cover letter stating that he/she is staying in the dormitory
 
  1. İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz:
(565 TL) https://dijital.gib.gov.tr/ sayfasını ziyaret ederek sırasıyla “Harç ve Değerli Kâğıt Bedeli” ve “Göç İdaresi İkamet Tezkeresi Harcı Ödemeyi” seçiniz ve online İkamet izni başvurunuz sonrasında aldığınız Tahakkuk numarasını giriniz. Daha sonra ödemenizi yaparak makbuzunuzu alabilirsiniz
Receipt showing that you have paid the residence permit document fee
  1. 18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.) / For foreigners under 18 years of age; for those arriving with a visa exemption or with a visa for a different purpose; the document containing the information of the parent/guardian (birth certificate, family certificate, etc.) and the deed of consent given by the parent/guardian/legal representative (for those arriving with a visa suitable for the purpose ((education visa)); the deed of consent and the document containing the information of the parent/guardian will not be added).
  2. UETS Belgesi (P.T.T. Müdürlüğünden alınacaktır.)
UETS Certificate (to be obtained from P.T.T. Directorate)
 
 
 
Sorularınız için:
İletişim: Köyceğiz Yerleşkesi, (Uygulamalı Bilimler Fakültesi 6. Kat)
Köyceğiz Mah. Demeç. Sok. No: 42 Kat: 6 42140 Meram/Konya
E-Posta: [email protected] 
Telefon: +90 332 325 14 25