Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü, aşağıdaki faaliyetlerde bulunur;
- Üniversite yönetimince oluşturulan yıllık “Anahtar Performans Göstergeleri” doğrultusunda belirlenen hedeflere ulaşılması için çalışmaların etkinliğini artırmaya odaklanır.
- İletişim vizyonu, ilke ve prensiplerinden oluşan iletişime dair değerler manzumesini oluşturur, faaliyetlerini bu manzumenin ışığında yürütür ve sürdürülebilirliğini sağlar.
- Üniversite’nin misyon-vizyonu ile temel strateji ve hedefleri doğrultusunda yıllık (makro) ve aylık (mikro) periyot ve ölçeklerde iletişim strateji ve aksiyon planları oluşturur.
- Aylık aksiyon planlarını online ortamda Rektör’ün takibine açık şekilde yapar.
- Kurumsal iletişim stratejisi doğrultusunda tüm iletişim modüllerini içerecek şekilde yıllık iletişim takvimi oluşturur ve yürütür.
- Konu ve gündem yönetimi bağlamında olası plan dışı gelişmelere göre iletişim stratejisini güçlendirecek nitelikte destekleyici projeler geliştirir.
- Üniversite’nin itibarına pozitif katkı sunacak, Üniversite birimlerinin yürüttüğü iletişim değeri olan konu/içeriklerin keşfedilip projelendirilmesini sağlar.
- Üniversite adına medya ile ilişkileri yürütür; basın ziyareti, basın bülteni, basın açıklaması, basın daveti, röportaj, program konukluğu, tekzip, reklam talepleri vb. gibi medya ile ilgili süreçleri yönetir.
- Üniversite’nin medyada yer alan haberlerinin takibi ve raporlamasını yapar.
- Rektörlük makamının ihtiyaç duyduğu sunuş ve metinleri hazırlar.
- Üniversite’nin algı, itibar ve paydaş memnuniyetine yönelik araştırmalar yapar/yaptırır, elde edilen veriler doğrultusunda iç ve dış paydaşlar nezdinde iyileştirilmesi/güçlendirilmesi gereken alanları tespit edip bu alanlara ilişkin çözüm önerilerini üst yönetime sunar.
- Üniversite etkinlikleri ve koordinatörlük projeleri kapsamında ihtiyaç duyulan çizgi üstü işlerdeki tüm dış alımların usul ve esaslarının belirlenmesi sürecini yönetir.
- “Kurumsal Kimlik Kılavuzu” oluşturur, günceller ve tüm iletişim modül ve aksiyonlarının kılavuza uygunluğunu sağlar.
- Üniversite’nin tanıtımına ve etkinliklerine yönelik her türlü afiş, broşür, katalog, tanıtım filmi, reklam filmi gibi ortamların kılavuzlarını hazırlar, üretimlerini gerçekleştirir, günceller, sürdürülebilirliğini sağlar.
- Köklü bir kurum kültürünün oluşturulmasına katkı sunacak oryantasyon süreci, davranış kalıpları, protokol/nezaket kuralları, kurumsal yazışmalar, operatör seslendirme, sekretarya, yönetmelik/yönerge, marş/müzik, kurumsal yayınlar, geleneksel/önemli günler, kuruluş yıldönümleri, Necmettin Erbakan Haftası, kültür/sanat/spor etkinlikleri gibi konularda iletişim penceresinden rehber dokümanlar hazırlar, projeler geliştirir, ilgili birimlerle iş birliği içerisinde çalışır.
- Ulusal düzeyde görünürlük sağlayacak makro projeler geliştirilmesi için araştırmalar yapar, öneriler geliştirir, bu süreçte üçüncü tarafları çalıştırır.
- Her türlü kriz durumlarının yönetilmesi amacı ile Üniversite Kriz İletişimi Komitesi oluşturulmasına öncülük eder, “Kriz İletişimi Kılavuzu” hazırlar, günceller, olası kriz durumlarının ilgili kılavuza uygun olarak yönetilmesini sağlar.
- İletişimde bütünlüğü yakalamak ve farkındalık oluşturmak amacı ile iletişim temsilcileri ile belirli periyotlarda toplantılar düzenler.
- Üniversite birimlerinden doğru ve eksiksiz bilgi akışının sağlanması için kullanılacak form ve dokümanları oluşturur, bilgi ve içerik akışını yönetir.
- Üniversite’nin tanıtım faaliyetlerine kaynaklık edecek başlıca göstergeleri içeren dokümanları oluşturur, belirli periyotlarda iletişim temsilcileri ve diğer muhataplar aracılığı ile ilgili dokümanları günceller, tek merkezden kullanıma açılmasını sağlar.
- Üniversite’nin ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora programlarının tanıtımını yapar, tercih dönemlerine özel iletişim modülleri planlar ve uygular.
- Üniversite’nin dijital ortamlardaki varlıklarının yönetiminde kullanıcılara rehberlik edecek “Dijital Varlık/Sosyal Medya Yönetimi Kılavuzu”nu hazırlar, günceller ve uygulamaların denetimini sağlar.
- Üniversite bünyesinde üretilecek her türlü bilimsel ya da kültürel etkinlik için oluşturulacak kurum içi ve kurum dışı web ortamlarının üretim süreçlerini yönetir, kimlik kılavuzuna uygunluğunu sağlar.
- Sosyal medya hesaplarının (Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube vb.) içerik planlarını oluşturur, yönetimini ve raporlamasını yapar.
- Üniversite web sitesi içeriğinin güncelliğini sağlar, iyileştirme ve bakımlarını yaptırır.
- Cimer, bilgi edinme ile sosyal medya, çağrı merkezi gibi diğer kaynaklardan ulaşan paydaş ilişkileri süreçlerini (şikayet, ihbar, memnuniyet, talep vb.) yönetir, raporlar.
- Rektörlük Etkinlik Üst Kurulu’nun organize ettiği etkinliklere ilişkin verilen görevleri yerine getirir.
- Çalışan/okuyan/mezun bağlılığını/elçiliğini artıracak iç iletişim projeleri üretir.
- İç iletişimin etkinliği için sadakat programı (mobil uygulama, intranet) projesi geliştirir sürekli gelişimini sağlar.
- Rektörlük makamınca verilen diğer kurumsal iletişimle ilgili görevleri yerine getirir.